Om osNyhederKontakt

Menu

    Om os

    Nyheder

    Kontakt

Behandling af personoplysninger i forbindelse med

Etablering af klientforhold, klientrelationer og markedsføring

Opgave
Lovpligtigt hvidvasktjek
TYPER AF PERSONOPLYSNINGER

Klienter og potentielle klienter:
• Personoplysninger (ikke-følsomme), herunder navn, titel/stilling, adresse og pasoplysninger/kørekort.
• Fortrolige oplysninger, herunder personnummer.

‍

FORMÅL

Personoplysningerne indsamles og behandles som led i vores kundekendskabsprocedure med henblik på at tilvejebringe dokumentation for foretaget lovpligtigt hvidvasktjek efter hvidvaskloven.

‍

RETSGRUNDLAG

Vi behandler personoplysninger (ikke-følsomme) med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c, på baggrund af en retlig forpligtelse, der følger af den til enhver tid gældende hvidvasklov og retsplejelov.
Vi behandler personnumre med hjemmel i databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 1, jf. hvidvasklovens § 11, stk. 1, litra a.

‍

OPBEVARINGSPERIODE

Personoplysningerne slettes fem år efter klientforholdets afslutning.

‍

VIDEREGIVELSE

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til eksterne parter, medmindre det er nødvendigt, og der er et lovligt grundlag herfor. Det kan være offentlige myndigheder, private virksomheder eller personer, fonde, foreninger mv. afhængigt af sagens karakter. I tilfælde af, at en advokat skifter arbejdsplads og medtager igangværende sager til den nye arbejdsgiver, kan dokumentationen, der er indhentet i forbindelse med etableringen af det pågældende klientforhold, videregives fra den tidligere arbejdsgiver. Denne videregivelse sker for at sikre overholdelse af de retlige forpligtelser, herunder dokumentationskrav over for tilsynsmyndigheder, som advokater og advokatvirksomheder er underlagt i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning.
Vi overlader oplysninger til vores databehandlere (f.eks. IT-leverandører).

‍

Opgave

Habilitets- og interessekonflikttjek ifm. sagsoprettelse

‍

TYPER AF PERSONOPLYSNINGER

Klienter, potentielle klienter, modparter og potentielle modparter mv.:

  • Personoplysninger (ikke-følsomme), herunder navn, titel/stilling, adresse, pasoplysninger/kørekort, relation ifm. en klient-/sagsoprettelse.
  • Fortrolige oplysninger, herunder personnummer.

‍

FORMÅL

Personoplysningerne indsamles og behandles som led i at identificere potentielle habilitets- og interessekonflikter. Dette tjek udføres for at beskytte de registreredes rettigheder og sikre, at vores rådgivning og repræsentation af vores klienter sker i overensstemmelse med kravene i retsplejeloven og de advokatetiske regler.

‍

RETSGRUNDLAG

Vi behandler personoplysninger (ikke-følsomme) med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c, på baggrund af en retlig forpligtelse, der påhviler os som følge af de advokatetiske regler og retsplejeloven.

Vi behandler personnumre med hjemmel i databeskyttelseslovens § 11, stk. 2, nr. 1, jf. de advokatetiske regler og retsplejeloven.

‍

OPBEVARINGSPERIODE

Personoplysninger, der behandles ifm. konflikttjek, opbevares i 20 år efter sagens arkivering, medmindre sagen undtagelsesvis har en forlænget slettefrist.

‍

VIDEREGIVELSE

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til eksterne parter, medmindre det er nødvendigt, og der er et lovligt grundlag herfor. Det kan være offentlige myndigheder, private virksomheder eller personer, fonde, foreninger mv. afhængigt af sagens karakter.

Vi overlader oplysninger til vores databehandlere (f.eks. IT-leverandører).

‍

Opgave

Opbygning og pleje af relation med eksisterende og potentielle kunder, klienter, samarbejdspartnere, netværk mv.

‍

TYPER AF PERSONOPLYSNINGER

Personer med relation til os, herunder eksisterende og potentielle kunder, klienter, samarbejdspartnere, netværk mv.

  • Personoplysninger (ikke-følsomme), herunder navn, titel, firma/myndighed, adresse, telefonnummer, e-mail, præferencer, interesser og netværksrelationer.
  • Særlige personoplysninger (følsomme), herunder allergier/intolerancer.

‍

FORMÅL

Personoplysningerne behandles med henblik på at opbygge og pleje relationen. Med denne viden kan vi imødekomme dine behov og præferencer, så du alene modtager relevant annoncering af f.eks. arrangementer eller nyheder.

Dine sundhedsoplysninger behandles mhp. at kunne tilbyde korrekt forplejning ved møder og deltagelse i arrangementer, herunder kurser, netværk, uddannelse mv.

‍

RETSGRUNDLAG

Vi behandler personoplysninger (ikke-følsomme) med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, når behandlingen er nødvendig for at opfylde en kontrakt, som den registrerede er part i, og databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, da vi har en legitim interesse i at etablere og pleje klientrelationer.

Vi behandler særlige personoplysninger med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 9, stk. 2, litra a, såfremt du har givet samtykke til behandlingen.

‍

OPBEVARINGSPERIODE

Personoplysningerne opbevares, så længe de har relevans i forhold til den eksisterende eller potentielle klientrelation, eller indtil et eventuelt samtykke tilbagekaldes.

‍

VIDEREGIVELSE

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til eksterne parter, medmindre det er nødvendigt, og der er et lovligt grundlag herfor. Det kan være offentlige myndigheder, private virksomheder eller personer, fonde, foreninger mv. afhængigt af sagens karakter.

Vi overlader oplysninger til vores databehandlere (f.eks. IT-leverandører).

‍

Opgave

Deltagelse i arrangementer, kurser, webinarer, netværk og abonnementer mv.

‍

TYPER AF PERSONOPLYSNINGER

Deltagere og tilmeldte til vores arrangementer mv.:

  • Personoplysninger (ikke-følsomme), herunder bl.a. navn, titel, e-mail og oplysninger om det valgte arrangement, kursus mv.
  • Særlige personoplysninger (følsomme), herunder bl.a. allergier/intolerancer.
  • Øvrige oplysninger, den registrerede frivilligt vælger at give til os.

‍

FORMÅL

Personoplysningerne behandles mhp. at administrere deltagelse i arrangementer mv. og for at sende relevant materiale ifm. det konkrete arrangement.

‍

RETSGRUNDLAG

Vi behandler personoplysninger med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, da behandlingen er nødvendig af hensyn til gennemførelse af foranstaltninger, der træffes på den registreredes anmodning forud for arrangementet.

Vi behandler særlige personoplysninger med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 9, stk. 2, litra a, såfremt du har givet samtykke til behandlingen.

‍

OPBEVARINGSPERIODE

Personoplysningerne opbevares så længe, det er nødvendigt for at opfylde de formål, hvortil de er indsamlet, eller indtil et eventuelt samtykke tilbagekaldes.

Fakturaer vedrørende den registreredes deltagelse i arrangementer mv. slettes fem år efter faktureringsdato.

‍

VIDEREGIVELSE

Deltagerlister kan videregives til netværksmedlemmer, kursusdeltagere, arrangementsdeltagere og eksterne oplægsholdere.

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til eksterne parter, medmindre det er nødvendigt, og der er et lovligt grundlag herfor. Det kan være offentlige myndigheder, private virksomheder eller personer, fonde, foreninger mv. afhængigt af sagens karakter.

Vi overlader oplysninger til vores data- behandlere (f.eks. IT-leverandører).

‍

Opgave

Nyhedsbreve og anmodet
markedsføring

‍

TYPER AF PERSONOPLYSNINGER

Tilmeldte modtagere af nyhedsbreve mv.:

  • Personoplysninger (ikke-følsomme), herunder navn, titel, virksomhed/myndighed og e-mail.

‍

FORMÅL

Personoplysningerne behandles med henblik på markedsføring i form af fremsendelse af nyhedsbreve, invitationer til arrangementer mv.

‍

RETSGRUNDLAG

Hvis du har givet samtykke til, at vi må sende nyhedsbreve, information om aktiviteter og invitationer til arrangementer mv., behandler vi dine personoplysninger med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a.

Oplysninger, der er nødvendige at for at dokumentere dit samtykke, behandles med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c.

‍

OPBEVARINGSPERIODE

Personoplysninger opbevares, indtil samtykket tilbagekaldes. Dog bevares oplysninger vedrørende samtykket 2 år fra sidste henvendelse, så vi kan dokumentere overholdelse af spamforbuddet.

‍

VIDEREGIVELSE

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til eksterne parter, medmindre det er nødvendigt, og der er et lovligt grundlag herfor. Det kan være offentlige myndigheder, private virksomheder eller personer, fonde, foreninger mv. afhængigt af sagens karakter.

Vi overlader oplysninger til vores databehandlere (f.eks. IT-leverandører).

‍

Opgave

Sociale medier

(LinkedIn, Facebook og
Instagram)

‍

TYPER AF PERSONOPLYSNINGER

Personer, der interagerer med vores sider og opslag på sociale medier:

  • Personoplysninger (ikke-følsomme), herunder billedmateriale, navn, titel og fagområde.
  • Øvrige oplysninger, som den registrerede på eget initiativ har gjort tilgængelige via kommentarsporet på vores opslag.

‍

FORMÅL

Personoplysninger behandles som led i vores kommunikations- og markedsføringstiltag på sociale medier.

‍

RETSGRUNDLAG

Vi anvender databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, til behandling af personoplysninger (ikke-følsomme) i tilknytning til vores kommunikations- og markedsføringstiltag på sociale medier, og den legitime interesse, vi forfølger, er at gøre indhold tilgængeligt på sociale medier mhp. markedsføring.

‍

OPBEVARINGSPERIODE

Personoplysninger, der er tilknyttet et af vores opslag, slettes senest tre år efter publicering.

Personoplysninger i kommentarer, der ikke er tilknyttet vores opslag, slettes, når den registrerede selv fjerner sin kommentar.

‍

VIDEREGIVELSE

Personoplysninger videregives udelukkende til den virksomhed, der faciliterer det pågældende medie:

  • LinkedIn: Microsoft Corporation
  • Facebook og Instagram: Meta Platforms Inc.

Når Meta Platforms Inc. benytter personoplysninger indsamlet på vores konti på Facebook og Instagram, kan vi og Meta Platforms Inc. anses for at være fælles dataansvarlige. Vi henviser i den forbindelse til Meta Platforms Inc.’s datapolitik for yderligere oplysninger om Meta Platforms Inc.’s formål med behandling af personoplysninger.

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til eksterne parter, medmindre det er nødvendigt, og der er et lovligt grundlag herfor. Det kan være offentlige myndigheder, private virksomheder eller personer, fonde, foreninger mv. afhængigt af sagens karakter.

Vi overlader oplysninger til vores databehandlere (f.eks. IT-leverandører).

‍

  • CLM Advokater
    Advokatanpartsselskab
    CVR-nr.:
    45 44 90 33
  • Kontakt
  • T:
    +45 44 22 59 00
  • M:
    mail@clmadvokater.dk
  • Esbjerg
    A:
    Bavnehøjvej 5, 6700 Esbjerg
  • København
    A:
    Nyhavn 16, 3. th., 1051 København K
  • Legal
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • Behandling af oplysninger
  • Forretningsbetingelser